Arizonasse jõudsin siis kui hakkas juba pimedaks minema. Esimene üllatuse või lihtsalt positiivse emotsiooni sain praktiliselt kohe kui Arizona piiri ületasin. Nimel oli se
Edasi läks rada tavalist teed mööda, natuke siin ja natuke seal pool I40-t kuni võtsin ette ka ühe kruusase lõigu (Querino option) ja seda pimedas, mis nagu pisut hiljem selgus polnud just kõige parem idee kuna see kruusatee oli vägagi treppi sõidetud. Tänu sellele venis ka selle läbimine ilmatuma pikaks kuigi seda maad oli ainult mingi 6-7 miili. Edasi läks tee juba tagasi I40 peale mis tähendas ka kiiremat edasi liikumist.
Kuna olin juba varem pähe võtnud et tahan ööbida Holbrookis, Wigwam moteli´is siis läksin mööda I40-t kuni Holbrookini välja. Kuna oli ka pime siis ei panustanud ka möödavuhisevale Painted Desertile tol hetkel. Holbrookis leidsin selle motelli üles ja see nägi välja nagu päris. Tegemist siis suht vana motellliga, mis üle elanud värskenduskuuri ning majakesteks siis vigvami tüüpi majakesed
Sisseregamise ajal kui vanadaam sai teada, et olen Eestist läks kahtlaselt elevile. Kui mõni hetk hiljem saabus ka üks vanem mees koeraga siis hõikas ta üle offici et näe see härra on Eestist, mille peale mees viksas küsimuse, et kas ma olen viimane nende (eestlaste) hulgas. No pidid „kurvastusega“ teatama et nii hull ei ole ja meid veel miski 600000+ alles. Sai veel niisama juttu veeretatud ning siis kolisin elamisse sisse. Pärsi tore elamine oli. Skasin kuid mõnus.:D
Hommikul tegi tiiru motelli territooriuml, et pisut seda vanemat rauda imetleda ning siis otsustasin tuldud teed tagasi minna ning Painted Deserti ning ka Petrified Foresti tuuri ette võtta.
See oli muidugi üks õige ettevütmine sest sellist apokolüpitilist vaadet, mis seal oli pole vist kuskil mujal. Selline tunne nagu oleks mingile teisele planeedile. Tõsine kuumaastik oli see, mis näha oli lisaks veel erinevad värvid kivimitel. Liskaks vaatele otsustas ka ilm
Kui sai forestis aega veedetud siis oli ilmne, et miskit huvitavat võib juhtuma hakata, kuna tuul
Tagasi Holbrooki jõudmiseks sai kasutatud US 180 nimelist maanteed. Peale Holbrooki tuli jälle mingi viis miili I40 peal liigelda ning siis viis tee Joseph City´sse ning sealt edasi teiselepoole kiirteed olevale Country Road´ile. Seal seisis ka üks pirakas Jackrabbit, mille otsa võis ka turnima minna kuid selle osa jätsin ma ära.
Mõne miili pärast viis tee jälle I40 peale ning sealt edasi pidi varsti tulema Winslow. Aga vot ei tulnud. Sest tõpselt Exit257 juures oli üllatus. Nimelt niikaugele kui silm ulatus oli tee truck´e täis. Endal õnnestus k
Peale seda sai üsariigi kaarti uuritud, ning arvestades seda autode massi mis teel oli, tuli parem mõte. Sõita sellest tropist siis mööda. Selleks sai liigutud I40st päris kaugele põhja mööda maanteed nr 87, kuni leidus lõpuks teine maantee, mis viis siis lääne poole. Mööda seda teed liikudes oli vahepeal tunne, et kuhu sattunud olen sest liiva kogus mis õhus liikus oli masendav. Kujutage ette kui on korralik lumetorm koos vaaludega teel aga pange selle lume asemele liiv. Mööda auto külgi krabises miski ning vahepeal läks ilm üsna tumedaks ning lisaks sellele veel ka palavus, mis hoolimata tuulest oli ikka päris korrali. Tore, kõigepealt üllatab Arizona oma imelise maastikuga ja nüüd annab poonusena ka liivatormi pealekauba.
Sõites neid plaaniväliseid teid pidi oli selge, et midagi suurt oli maanteel toimumas või toimunud sest kaunikesti tihe liiklus oli seal. Kui korraga jõudis kätte tee, mida pidi oleks kindlasti Winslowsse jõudnud siis see tundus üsna üksik seal, küll aga see tee millel olin, jagus liikulst kohe päris korralikult, mis sundis tegema otsuse jätkata olemasoleva suunal ja jätte Winslow üldse plaanidest välja. Hiljem kui tagasi I40 peal olin ning üht kohalikku tanklat külastasin sain teada, et 4 truck´i olid külili maanteel tänu sellele liivatormile ning kuna üks neis ka mingit kemikaali vedas siis sellest ka täielik teesulg, mis kohe kindlasti veel paar tundi kogu tee kinni hoiab. Seega võis lugeda selle ca 100 kilomeetrise ringi õnnestunuks lugeda kuna kell alles kuus oli. Kui sinna passima oleks jäänud siis teab, millal üldse kuhugi jõudnud oleksin.
Ööseks parkisin end Williamsis.
Uus päev tõotas tulla huvitav, sest tee mida mööda sõitmiseks läks keeras päris korralikult pragusest kiirteest põhjapoole, ning kõigi märkide järgi lubati ka kaunis mägiseid lõike.
Suht kohe Williamsi kõrval õnnestus ka paar buffalot pildile saada. Tunduski juba imelik et kus kohas need loomakesed end peidavad, et senini veel ühtegi polnud silma jäänud.
Järjekordne linnuke kirjas jõudsin kohta nimega Seligman. See paisitis kohe silma sellega, et on üks tore väike kohake. Seletada raske kuid nii see oli. Peatänaval olid mõned söögikohad pluss suveniiri poekesed ja majadel kõikvõimalikke kaunistusi. Eriti cool oli koht nimega Snow cap drive in kus siis tegelastel, kes seal töötasid omapärane huumorimeel plus tõsine kogus kõivõimalikku R66 atribuutikat. Jätsin sinna märgi maha eesti raha näol,
Snow capi vastas oli gift shop kus sai ka pisut ninni-nänni soetatud.
Kui seal juba üksjagu oldud sai edasi liigutud ning käigupealt otsustatud, et käiks ka Grand Canyon Caverns´is ära, ehk siis tegu järjekordse koopamaailmaga.
Erinevalt Missouris nähtuga olid need koopad kuivad ning nagu silt viitas aastaläbi stabiilselt 56F seal. Tänu kuivusele oli seal vähe meeldivavam liigelda kuigi sama oli see pisut teistsugune (ei saa öelda et igavam) maailm, mis seal avanes.
Tea kas tegu oli lihtsalt “reklaamiga” kuid mingisugune porst sõjaväelist varustust oli sinna hoiustatud kah.
Hackberry´s oli jällegi üks tore vana gas station pubiks elustatud ning seal oli just peatunud terve parv Harelydega sõitvaid tegelasi. Kuna jubedalt sügeles siis uur
Edasine tee viis korraks jälle üle I40ne ning siis juba põhjapoole väikesele ringile mägedesse. Muidugi enne sinna jõudmist tuli läbida hulga tasandikulisi miile kui see, mis seal mägedes toimuma hakkas oli ka seda väärt.
Enne viimasele sirgele jõudmist oli keeld üleval, et teatud pikkusega autod jne pole mägedesse lubatud. Hiljme muidugi sai aru, mik see nii on kuid tekitas küsimus kuidas omal ajal truck´id selle lõigu läbisid. Sisuliselt oli tegu serpentiiniga ku iga sirge järel peaaegu et tatagispüüre üks kõik kumma suunas. Ühel pool kalju teisel pool kuristik. Sedasi ma seal kulgesin vahelduseks kaamera ühes käes ja rool teises käes. Mingi hetk märkasin, et laskumisel on 3-4 tsiklimeest ja mul just parem püüre teha
Nii sai siis vaikselt mäkke ronitud kuni kõrguseni ca 3500 jalga (tõus algas praktiliselt nullist)., peale mida algas laskumine. Peab ütlema, et see mägedes tiirutamine on omaette teema, ning vähemalt minue pakkus se
Edasi laskumisel olles sai läbitu koht nimega Oatman, kus selliseid kavala näoga eesleid tanavatel veel ringi lonkis, team mis trikid neil seal peas susisesid aga tol hetkel olid nad kaunis rahulikud.
Edasine tee aga viis vaiksetl aga järjekindlalt California suunas. Kuhu nagu tavalislelt jõudsin siis kui juba pimedaks kiskus.
No comments:
Post a Comment